Selviytyjät-vertaisryhmä kiusaamista kokeneille nuorille

"Parasta oli kuulumisen tunne ja se olo, että täällä minut hyväksytään. Sain jakaa omia tarinoitani ja sain kuulla toisten ihmisten tarinoita. Minulle tuli parempi olo itsestäni ryhmässä ollessani." -ryhmään osallistunut nuori

Selviytyjät-vertaisryhmä noin 12-21-vuotiaille kiusaamista kokeneille nuorille

Selviytyjät -vertaisryhmä on turvallinen pienryhmä, jossa toiminnallisten yksilö-, pari- ja ryhmäharjoitteiden avulla käsitellään kiusaamiskokemusta ja teemoja, kuten itsetunto, sosiaaliset suhteet, tunteet ja ajatukset sekä kiusaamiskokemuksen vaikutus näihin. Ryhmä kokoontuu 9-10 kertaa ja jokainen ryhmäkerta kestää 1,5-2h. Ryhmää ohjaa koulutetut vapaaehtoiset ja ammattilaiset.

Ryhmän tarkoitus on tarjota paikka kiusaamiskokemuksen käsittelylle ja vahvistaa nuorissa sitä, mitä kiusaaminen on heikentänyt. Nuori voi tulla ryhmään juuri sellaisena kuin on, ja ryhmässä saa jakaa omista kokemuksista juuri sen verran kun haluaa. Vertaistuki auttaa selviytymään kiusaamiskokemuksista ja ehkäisee tai vähentää negatiivisia seurauksia, joita kiusaaminen voi aiheuttaa.

Ryhmämalli on kehitetty Mannerheimin Lastensuojeluliiton Järvi-Suomen piirin Selviydytään kiusaamisesta -projektissa 2017-2022

Seuraava ryhmä alkaa 15.4. Porissa

Kiinnostuitko ryhmään tai yksilöohjaukseen osallistumisesta? Voit täyttää lomakkeen, niin olemme sinuun yhteydessä, tai vaihtoehtoisesti ota yhteyttä Tiia puhelimitse/WA: 050 351 9191.