MLL:n Satakunnan piirin toimenpiteet koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi

2.4.2020

Seuraamme aktiivisesti Suomen hallituksen linjauksia, THL:n ja paikallisten kuntakumppaneiden sekä terveysviranomaisten suosituksia ja ohjeita koronavirusepidemiaan liittyen. Tämän hetkisen tiedon perusteella olemme päätyneet seuraaviin toimenpiteisiin

• Kouluyhteistyössä (mm. tukioppilastoiminta ja vanhempainillat) kehitetään verkkokoulutuksia ja nuorisotyössä nuorten kanssa toimitaan eri verkkoympäristöissä aktiivisesti (Instagram, WhatsApp, Snapchat ja Discord).
  • Porkkanapesätoiminta on siirtynyt verkkoympäristöön, avoimet ovet jatkuvat Zoomissa ma-to klo 15-16.30, katso lisätiedot Porkkanapesän Facebookista tai Instagramista.
  • Kaikki Satakunnan alueen perhekahvilat ovat siirtyneet verkkoympäristöön, Satakunnan verkkoperhekahvila löytyy Facebookista.
  • Keväälle MLL:n Satakunnan piirin toimesta koolle kutsuttavat kolmea henkeä suuremmat ammattilaisten kokoontumiset, kokoukset ja palaverit kutsutaan koolle etäyhteyksien kautta, kaikista sovituista tapaamisista tiedotetaan osallistujille erikseen.
  • Vapaaehtoistoimintaamme liittyvät koulutukset ja ryhmätapaamiset siirtyvät verkkoympäristöihin. Tukihenkilöt, perhekummit, YMÄ-ystävät sekä kaikki muut vapaaehtoisemme jatkavat yhteydenpitoa tuettaviinsa etänä, monenlaisia toimintatapoja hyödyntäen.
  • Satakunnan alueen paikallisyhdistykset toimivat MLL:n valtakunnallisen ohjeistuksen mukaisesti ja tiedottavat muutoksista omassa toiminnassaan itsenäisesti.

Toimimme näin toistaiseksi. Täydennämme ja tarkennamme tiedotusta toiminnastamme säännöllisesti.

Suunnittelemme paikallisessa ja valtakunnallisessa yhteistyössä uusia toimintatapoja mm. sähköisiä palveluja ja digialustoja hyödyntäen. Näiden käyttöönotosta tiedotamme tällä palstalla, sosiaalisessa mediassa sekä kohdennetuilla yhteydenotoilla mm. vapaaehtoisiin ja palveluidemme käyttäjiin, jotka ovat yhteystietonsa antaneet.

Toivomme kaikille aurinkoisia päiviä ja iloisia hetkiä vallitsevista sosiaalisen kanssakäymiseen liittyvistä rajoituksista huolimatta!

2.4.2020

Jaana Hietakangas, MLL:n Satakunnan piirin toiminnanjohtaja, jaana.hietakangas@mll.fi