Piirin tiedote

4.11.2020

Elämme edelleen koronaviruksen leviämisen ehdoilla ja huomioimme toiminnassamme viruksen leviämisen ehkäisemisestä. MLL noudattaa kaikessa toiminnassaan viranomaisten antamia kansallisia ja alueellisia suosituksia ja määräyksiä. Satakunnassa toimintamme voi toistaiseksi jatkua normaaliin tapaan, kuitenkin huolehtien erityisesti ryhmätoiminnassamme turvavälien säilymisestä rajaamalla joiltakin osin henkilömääriä ja suosimalla ulkoilmassa tapahtuvia kohtaamisia. Huolehdimme myös maskisuosituksesta ja hygieniaohjeistuksista.

Tapahtumien järjestämisen välttämättömyyttä on edelleen syytä tarkoin harkita ja suosituksemme on, että erityisesti sisätiloissa ei avoimia yleisötapahtumia järjestettäisi. Tästä syystä piiri on päättänyt, ettei jokavuotista naistoimikunnan organisoimaa enkelikirkkoakaan Porissa tänä vuonna järjestetä. Samaa toiminnan rajausta suosittelemme paikallisyhdistyksillemme. Tämän sijaan paikallisyhdistysten järjestämät joka vuotiset tonttupolut ja tonttumetsätapahtuvat voidaan paikallista harkintaa käyttäen järjestää, muun muassa turvavälit ja osallistujien kulkuohjeistus huomioiden.

Paitsi välttämällä tarpeettomia kohtaamisia, käyttämällä hengityssuojaimia ja käsineitä, viruksen leviämistä voidaan ehkäistä turvavälien säilyttämisellä, hyvällä käsihygienialla sekä pysymällä kotona, kun tartunnasta on epäilystä tai flunssaan (koronaan) viittaavia oireita ilmaantuu.

Porissa 4.11.2020

Turvallista syksyä toivottaen