Ystäväksi maahanmuuttajaäidille -koulutus Eurassa 21.09.2019

4.9.2019

Sinustako ystävä maahanmuuttajanaiselle?

Oletko kiinnostunut eri kulttuureista? Haluaisitko tehdä vapaaehtoistyötä?

MLL:n Satakunnan piirin Ystäväksi maahanmuuttajaäidille -hanke etsii suomea puhuvia naisia ystäviksi maahan muuttaneille naisille Eurassa. Toiminnan tarkoituksena on tukea maahanmuuttajanaisten kotoutumista ja kielenoppimista sekä tutustua puolin ja toisin. Tähän vapaaehtoistoimintaan voi halutessaan ottaa omat lapset mukaan, sillä tarkoituksena on tavata maahanmuuttajanaist arkisissa ympyröissä kuten leikkipuistossa, yhteisellä kävelylenkillä, kauppareissulla tai vaikka jomman kumman kotona. Ystäväparit saavat keskenään päättää, missä, milloin ja kuinka usein toisiaan tapaavat. Lisäksi tapaamisia voidaan järjestää vaikka koko perheen voimin - omana itsenä oleminen riittää! Äitiys tai omat lapset eivät ole edellytys toimintaan osallistumiselle. MLL:n Satakunnan piiri tarjoaa toimintaan maksuttoman perehdytyksen sekä neuvontaa ja ohjausta tarvittaessa. Ajoittain järjestetään myös yhteisiä tapaamisia toiminnassa mukana oleville vapaaehtoisille.

Seuraava koulutus järjestetään Eurassa lauantaina 21.09.2019 klo 10-14. Tarkempi koulutuspaikan osoite kerrotaan ilmoittautumiseen yhteydessä. Koulutus on maksuton ja sisältää kahvitarjoilun, eikä siihen osallistuminen vielä sido tai velvoita mukaan toimintaan.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset 19.09. mennessä:
Koordinaattori Sarianne Taipalus, sarianne.taipalus@mll.fi tai p. 050 307 4885

Voit ilmoittautua myös suoraan Olettärkeä.fi -sivustolla täällä.