Ohjaus ja neuvonta

Perheoikeudelliset palvelut - Satakunnanhyvinvointialue

Perheoikeudellisilla palveluilla turvataan lapsen hyvinvointi ja tasapainoinen kehitys erityisesti silloin, kun vanhemmat eroavat. Palveluilla tarjotaan apua lasta koskevien sopimusten ja selvitysten tekemiseen vanhemmuuteen, lapsen huoltoon, asumiseen ja tapaamisoikeuteen sekä elatukseen liittyen.

Kasvatus- ja perheneuvonta - Satakunnanhyvinvointialue

Kasvatus- ja perheneuvonta palvelee Satakunnan hyvinvointialueen lapsiperheitä vanhemmuuteen ja lapsen psyykkiseen kehitykseen liittyvissä kysymyksissä sekä perheen vuorovaikutusongelmissa.

Perheneuvonta

Perheasiain neuvottelukeskus tarjoaa keskusteluapua parisuhteeseen liittyvissä kysymyksissä, perhe-elämän vaikeuksissa ja ihmissuhdeongelmissa.

Eroauttaminen - Porin ensi- ja turvakoti ry

Porin ensi- ja turvakotiyhdistyksessä autetaan vaativissa erotilanteissa. Yhdistyksessä on saatavilla niin ryhmämuotoista tukea kuin yksilökäyntejä erokriisin käsittelemiseksi.

Eron edessä -illat - MLL:n Satakunnan piiri

Eroa pohtiville ja eronneille vanhemmille sekä eroperheitä työssään kohtaaville ammattilaisille.

Satakunta – Vanhempien chat ja videot – En jaksa

Palvelussa voit keskustella lasten, nuorten ja perheiden erilaisiin elämäntilanteisiin liittyvistä tuen tarpeista ja haasteista. Palvelusta löydät myös informatiivisia lyhyitä videoita parisuhteen haasteisiin, eron pohdintaan ja toteutukseen, sekä lasten huomioimiseen erotilanteissa liittyen.

Ero lapsiperheessä-tilaisuudet (etänä) - Apua eroon.fi

Tilaisuudet on tarkoitettu eroa pohtiville, erossa asuville ja eronneille vanhemmille. Tilaisuuteen voi osallistua missä tahansa eroprosessin eri vaiheita.

Vanhempainpuhelin ja chat - Mannerheimin Lastensuojeluliitto

Vanhempana ja kasvattajana kokee usein ristiriitaisia tunteita. Mieltä painavien ajatusten kanssa ei pidä jäädä yksin.

Vanhempainpuhelimessa voit puhua mistä tahansa vanhemmuuteen liittyvästä asiasta. Kanssasi keskustelee MLL:n kouluttama päivystäjä.

Eron ensiapupiste | MLL:n Satakunnan piiri

MLL:n Satakunnan piirin Eron Ensiapupisteelle voit varata ajan eroa pohtiessasi tai sen toteutuessa. Eron Ensiapupiste tarjoaa keskusteluapua, tukea, neuvontaa ja ohjausta. Tapaamiset voidaan järjestää lähitapaamisina MLL Satakunnan piirin toimistolla (os. Antinkatu 8), puhelimitse tai etätapaamisina Teamsissa.

Etusivu - YVPL - Yhden Vanhemman Perheiden Liitto ry

Yhden vanhemman perheiden liitto tarjoaa valtakunnallisina palveluina mm. Eroinfopuhelimen ja Apua eroon- chatit. Sivustolla tietoa myös muista palveluista sekä artikkeleja.

Eroauttaminen - Porin ensi- ja turvakoti ry (ensijaturvakotienliitto.fi)

Porin ensi- ja turvakotiyhdistyksessä autetaan vaativissa erotilanteissa. Yhdistyksestä on saatavilla yksilökäyntejä erokriisin käsittelemiseksi. Ota yhteyttä kriisi- ja väkivaltatyön avopalveluihin tai varaa vapaa aika sähköisen ajanvarauksen kautta.