Nuorten kesätyöpaja, Pori

Nuorten kesäinen erotyöpaja

Nuorten erotyöpaja on viitenä päivänä kokoontuva, ammatillisesti ohjattu ryhmä 13-17-vuotiaille nuorille, joiden vanhemmat ovat eronneet. Työpajassa jutellaan yhdessä vanhempien erosta ja mietitään tapoja, joilla vanhempien eroon liittyviä tunteita ja ajatuksia voi käsitellä. Nuoret saavat hyödyntää itselleen mieluisia tapoja ilmaista ajatuksiaan (musiikki, piirtäminen, kirjoittaminen, sarjakuvat jne.). Työpajan aikana nuoret pääsevät kehittämään välineitä, joiden avulla he itse, ja muut nuoret voivat käsitellä vanhempien eroa. Erotyöpaja sisältää myös mukavaa kesäistä tekemistä osallistuvien nuorten toiveita ja mielenkiinnonkohteita kuullen. Erotyöpajaan jokainen on tervetullut sellaisena kuin on, eikä siellä tarvita mitään erityisiä taitoja. Riittää, että on kokemus vanhempien erosta, ja siitä voi olla kulunut lyhyempi tai pidempi aika. Työpajan ohjaajat ovat vaitiolovelvollisia.

Tarjoamme päivissä aamupalan ja lounaan.

Työpaja on maksuton.

Ryhmän ohjaavat MLL:n Satakunnan piirin erotyön koordinaattori Anniina Ahlfors ja Porin Ensi- ja turvakotiyhdistyksen avopalvelu Primulan kriisi- ja lähisuhdevaltatyöntekijä Maritta Illman.

Lisätietoa:

Anniina Ahlfors, anniina.ahlfors@mll.fi, p. 050 5529923, Maritta Illman, maritta.illman@poentu.com, p. 0405694407

Työpaja  on päivittäin maanantaista perjantaihin 3.-7.6.2024 klo 10-15.00

Ilmoittautumisaika: 3.1.-19.5.2024 asti Porin seudun Kansalaisopiston kautta: Porin seudun kansalaisopisto, Osaava Satakunta, Porin kaupungin henkilöstökoulutus (opistopalvelut.fi)

Leiripaikka: MLL:n Satakunnan piirin Porkkanapesä-tilat, os. Messintie 1 A 1, Pori